20140915

TIP BISNES DARI RUMAH: TIRUVASI


Bismillah. Walaupun kita berniaga dari rumah, kita mesti ada role model untuk kita contohi. Seorang yang telah berjaya dalam bidang yang diceburi. Lagi baik jika model yang kita minati itu bisnes perkara yang sama. Jangan sesekali merasa rendah diri walaupun kita baru memulakan perniagaan. Cari peluang untuk rapat dengan beliau. Tanya buku apa yang di baca. Kursus mana yang beliau hadiri. Mentor dia siapa. Berkawan dengan orang yang lebih berjaya dari kita adalah satu tip yang mesti kita ikuti. 
 
Aura kejayaan boleh berjangkit. Pernah dengar pepatah berbunyi begini. Enggang dengan enggang, pipit dengan pipit. Jika mahu terbang tinggi bersama helang, jangan terlalu lama bermain dengan anak ayam yang baru menetas. Kita mesti keluar mencari kawan baru. Bina hubungan dengan Usahawan yang lain juga. Buang perasaan malu jauh -jauh. Lambat laun, rakan yang berkualiti pasti bertambah ramai. Pasti ada langkah yang boleh kita tiruvasi daripada mereka ini. 
 
Role model ada di mana -mana. Cuma kita mesti bertindak keluar mencari mereka. Orang yang berjaya tidak lokek ilmu kejayaan mereka. Cuma kita sahaja yang tidak mahu bertanya. Jawapan untuk yang tidak mahu bertanya adalah TIDAK sepanjang masa. Buang ego, mulakan tindakan. Mentor sudah ada untuk di talaqi. 
 
In Shaa ALLAH. Amin. He2 kopi satu! 
   

No comments:

Post a Comment