20140627

Kisah Cinta CEO (Episod 6)


Bismillah. Alhamdulillah. Kita dah sampai ke episod 6. Sekejap aje masa berlalu. Isteri aku pun suka baca kisah bagaimana aku mengorat dia. Mengorat pun mesti ada strategi. Soalan ketika bertanya pun mesti ada skil. Manusia beremosi. Bijak sentuh emosi apa yang dia suka, perkara lain menjadi kacang. Tak percaya? Pernah jumpa awek punya lah cun tetapi balak muka pecah rumah. Di kartun kan lagi dalam filem Beauty & The Beast. Jom kita sambung lagi..

Nombor telefon yang aku terima berjaya gembirakan hati kecil aku. Call boleh. Sms pun boleh. Ada kelebihan di situ. Aku pilih untuk call. Sepanjang pagi itu, panggilan aku tidak terjawab. Banyak kerja yang tergendala akibat asyik membuat panggilan sahaja. Waktu pagi itu sudah menjadi pagi yang lama. Terasa waktu yang bergerak itu sangat perlahan. Sabar aje lah wahai hati. Sekitar jam 3 petang panggilan aku terjawab.

Assallammuallaikum? Suara indah memberi salam.

Waallaikumsallam: Suara macho aku menjawab.

Boleh bercakap dengan Nor?: Aku tanya lagi.

Ya. Saya Nor. Siapa ni? :Indahnya suara yang membalas.

Saya Awie. Pernah beli coklat kat tempat Nor kerja. Masih ingat?: Bersungguh aku kenalkan diri.

Nor tak ingat. Pelanggan ramai & susah nak cam: Jawab dia.

Sepanjang pagi ini saya ada call. Kenapa tak jawab. Busy ke? Aku mulakan perbualan.

Sorry.Nor tidur. Malam tadi kerja malam. Kredit habis nak balas balik: Dia semakin selesa dengan aku.

Hari ini kerja malam juga ke? :Spontan soalan aku.

Nor cuti: Ringkas tetapi penuh makna bagi aku.

Malam ini free? Saya nak perkenalkan diri: Aku menawarkan diri.

Pada awalnya agak sukar untuk dia menerima ajakan aku. Tetapi skil mengorat yang sudah di naik taraf akhirnya beliau setuju. Dengan syarat dia bawa kawan. Untuk alasan kecil itu aku terus setuju. Kan dah cakap kumbang sekor ini berbeza dari kumbang yang lain..

Sebab dah lama sangat tak dating dengan mana - mana awek, lokasi untuk bawa beliau & kawan dia menjadi buntu. Temu janji jam 9 malam. Tempat pertama dating mesti menjadi pilihan tepat. Aku tidak ada idea. Aku pergi kedai buku & mencari majalah yang sesuai tentang restoran atau tempat makan yang santai untuk kami berdating kali pertama. Aku dapat..Di sekitar Kota Damansara, ada kedai yang makan dengan cahaya lilin.

Wow..romantis. Tempat itu terpahat dalam Google map di minda aku. Senang untuk aku pandu ke sana malam ini. Kelebihan membaca memberi aku perbezaan. Kumbang jantan yang membaca berbeza dengan kumbang yang lain.. He2. .Stop dahulu. Iklan sekejap.

No comments:

Post a Comment