20140625

Kisah Cinta CEO (Episod 3)


Bismillah. Antara doa - doa aku hujung 2004 & awal 2005 adalah untuk mempunyai seorang isteri. Aku sudah takde kekuatan untuk bercinta lagi. Zaman untuk aku bercinta sebelum kahwin sudah berlalu. Aku berubah untuk tukar. Nikah dahulu & bercinta. Kisah percintaan awal yang gagal membuat aku serik untuk aku ada awek. Kali ini aku berusaha untuk mendapatkan seorang isteri. Aku juga berkeinginan untuk mempunyai zuriat. Jom kita sambung..

Hasil pertolongan Iqbal, pemuda Bangla yang bekerja disitu,tugas aku semakin mudah. Strategi bina hubungan dahulu sebelum menjual memang berkesan. Teknik pujian memang power. Seterusnya aku mesti cipta sebab untuk masuk ke kaunter untuk berjumpa awek itu. Syarikat aku membayar duit petrol dengan card. Jadi peluang untuk masuk ke depan kaunter atas tujuan membayar petrol tidak ada. Aku cuma boleh tengok dari jauh. Jodoh tidak hadir pada yang menanti. Ianya berlaku kepada yang berusaha mencari. Kebetulan satu hari itu aku lihat beliau ada terpacak depan kaunter. Syif awek tu jadi cashier. Peluang ini aku guna sepenuhnya. Kali ini aku beli coklat & air mineral.

'Ini je Bang?' Awek itu bertanya.

'Ya. Itu sahaja. Boleh tolong print resit'. Aku balas.

'Baiklah'.Jawapan ringkas.

Kami tidak sempat berbual. Pelanggan ramai & emosi hero Hindustan menurun ketika itu. Aku tergamam untuk bercakap. Jantung aku bunyi lagi kuat. Aku berlalu. Resit ada di tangan. Nombor telefon ada tertera di situ. He2 Teknik mengalah untuk menang aku praktikan. Aku tak minta nombor telefon tetapi aku dapat nombor. Bijak tak aku?

Balik kerja hari itu aku tersenyum. Malam ini skrip penggoda awek mesti di rangka. Wajah beliau tersenyum ketika beri resit kat aku masih segar di ingatan. Senyum itu telah meruntuhkan ego aku & memberi aku satu kekuatan. Power of love. Kuasa ini memberi aku satu tenaga untuk membuat apa sahaja yang belum pernah aku lakukan. Hati beliau mesti aku robek. Kumbang jantan sekor ini bersedia bersaing dengan kumbang yang lain. Kelemahan mesti di lupakan. Kelebihan mesti di gunakan.. Kumbang tertidur dengan senyuman. He2 kopi satu!

No comments:

Post a Comment